فناوری جدید برای کم سرو صداتر کردن خودرو ها

۱۳۸۸/۱۰/۱۶


فناوری جدیدی از پلیمر های اسفنجی با سلول بسته که موجب تغییر قابل توجهی در کاهش سر و صدای حاصل از ساختار بدنه خودرو ها می گردد، در مراحل نهایی تکمیل و نهایی سازی برای کاربرد توسط شرکت خودرو سازی پژو سیتروئن با همکاری و با استفاده از فناوری شرکت Henkel است.
این فناوری که فناوری "موانع پراکنده کننده امواج" (Dissipative Wave Barrier) نامیده شده است، از ساختاری لایه ای از پلی آمید که با یک رزین منبسط شونده بر پایه اپوکسی پر می شود، تشکیل شده است. این اسفنج در تمام حفره های بدنه خودرو در هنگام مونتاژ قرار می گیرد. بعد از این مرحله، هنگامی که بدنه خودرو برای پخت رنگ در داخل کوره و در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار می گیرد، رزین اپوکسی منبسط شده و تشکیل اسفنجی با سلول های بسته می دهد که تمام خلل و فرج و منافذ بدنه را می پوشاند.
نمونه های آزمایشی ساخته شده بر اساس این فناوری، سر و صدا را برای راننده 2 تا 3 دسی بل کاهش می دهد. در حال حاضر تلاش ها بر روی کاهش بیشتر هزینه های این سیستم است تا بتوان در آینده نزدیک از این سیستم در خودرو ها استفاده نمود.

0 ارسال نظرات:

ارسال یک نظر

با نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن وبلاگ یاری کنید